СторінкиТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ для учнів 5-6 класі НУШ (Уманського ліцею №3)

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

 Шановні колеги, учні та батьки! В цій сторінці я демонструю методичні рекомендації щодо викладання інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.

ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА    (5-10 класи)

Оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку визначає ступінь формування їх здоров’язбережувальної компетентності та передбачає врахування особистих здобутків дітей протягом семестру / навчального року.

Ступінь фізичної підготовленості учня зумовлює рівень навчальних досягнень (початковий, середній, достатній), якість виконання рухової дії та оволодіння теоретичними знаннями – оцінку в балах.

Результати навчальної діяльності учнів основної і підготовчої груп оцінюються за 9-бальною шкалою. Учні, віднесені за станом здоров’я до підготовчої групи, виконують програму основної з обмеженням навантажень, з поступовим освоєнням вправ, за винятком індивідуально протипоказаних фізичних вправ і приймання загальних навчальних нормативів. Учні, віднесені за станом здоров’я до спеціальної медичної групи, займаються за спеціально розробленою навчальною програмою. Оцінювання навчальних досягнень цих учнів здійснюється за параметрами «зараховано» чи «не зараховано». Школярі з інтелектуальними порушеннями помірного ступеня оцінюються вербально, «зараховано» чи «не зараховано», визначається рівень навчальних досягнень учня.

При оцінюванні навчальних досягнень учнів із інтелектуальними порушеннями (легкого та помірного ступенів) враховуються:

·                            індивідуальні особливості засвоєння змісту навчального матеріалу;

·                            рівень розвитку рухових якостей, практичних умінь і навичок, технічних показників виконання рухової дії (дій);

·                            систематичність відвідування уроків;

·                            активність на уроках з фізичної культури;

·                            активність у режимних фізкультурно-оздоровчих заходах і у позакласних формах занять фізичною культурою та спортом;

·                            рівень виконання контрольних завдань, навчальних нормативів, вимог чи тестів (підібраних індивідуально, відповідно до психофізичних можливостей учня);

·                            рівень засвоєння теоретичної підготовки.

Об’єктом оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури учнів є структурні компоненти їх навчально-практичної діяльності:

1) знання (обсяг визначається навчальною програмою з фізичної культури); вміння застосовувати ці знання на практиці;

2) рухові навички, вміння (обсяг визначається навчальною програмою з фізичної культури); вміння застосовувати їх у практичній діяльності;

3) рівень пізнавальної активності; розвиток пізнавальної діяльності.

Знання та їх застосування на практиці оцінюються за:

·                 повнота / фрагментарність;

·                 рівень усвідомлення (розуміння, виокремлення головного та другорядного тощо);

·                 правильність / неправильність.

Практичні навички, вміння оцінюються за рівнем їх сформованості та вмінням застосовувати їх у практичній діяльності та особистісним прогресом учня у показниках фізичної підготовленості:

·                 виконання стале / епізодичне;

·                 правильність техніки виконання (так / ні);

·                 сформованість рухових навичок (сформовано / не сформовано).

При оцінюванні рівня пізнавальної активності учнів береться до уваги їх ставлення до навчально-практичної діяльності:

·                 байдуже / позитивне;

·                 стале / епізодичне;

·                 систематичність відвідування уроків (так / ні);

·                 підготовленість до уроку (так / ні);

·                 дотримання правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом  (так / ні); поведінка (задовільна / не задовільна).

·                 активність на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (активний / пасивний);

·                 рівень дисциплінованості, старанності на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (так / ні);

·                 рівень здатності до співпраці в колективі.

Структурні компоненти навчально-практичної діяльності − основа визначення рівнів навчальних досягнень учнів із  порушеннями інтелектуального розвитку легкого ступеня (І –початковий, ІІ – середній, ІІІ – достатній) та учнів із  порушеннями інтелектуального розвитку помірного ступеня (І – початковий, ІІ – середній, ІІІ – достатній).

Види оцінювання навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку інтелектуальними порушеннями: поточне, тематичне та підсумкове.

З метою адаптації організму дітей до фізичних навантажень на уроках фізичної культури приймання врахування нормативів та їхнє оцінювання не здійснюється в період з 1 вересня по 1 жовтня.

При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури учнів із  порушеннями інтелектуального розвитку (легкого та помірного ступенів) потрібно відзначити важливість індивідуального та диференційованого підходу, індивідуального контролю та регулювання фізичного та психоемоційного навантаження, дотримання індивідуальних лікарських медичних протипоказань. Важливим є забезпечення медико-педагогічного спостереження: як контроль за виконанням рухових дій, так і контроль та оперативне регулювання фізичного навантаження дітей згідно учнів відповідно до їх індивідуальних можливостей, що набуває особливого значення при роботі з учнями підготовчої і спеціальної медичних груп.

Загальна характеристика рівнів навчальних досягнень учнів

з інтелектуальними порушеннями легкого ступеня

І рівень – початковий. 

Учень (учениця) має фрагментарні знання, які не застосовує в практичній діяльності. Конкретні рухові завдання, незважаючи на неодноразові пояснення вчителя, розуміє частково. З допомогою вчителя фрагментарно, неточно відтворює окремі рухові дії, виконує окремі елементи фізичних вправ. Виявляє пасивність на уроці та при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом. Зі значною допомогою педагога, періодично узгоджує свої дії з діями інших учнів. Потребує постійного контролю, постійної допомоги та стимулювання з боку педагога як під час підготовки до уроку, так і при проведенні уроку та після нього. За допомогою вчителя дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці фізкультури, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом. Ставлення до навчання байдуже.

ІІ рівень – середній. 

Учень (учениця) відтворює більшу частину навчального матеріалу. Здатний періодично застосовувати набуті знання в практичній діяльності, зрідка застосувати знання в аналогічних умовах. Завдання уроку, після пояснення вчителя, розуміє майже повністю; за допомогою педагога може виокремити головне, другорядне. Потребує допомоги в передбачених навчальною програмою випадках і в окремих, не передбачених навчальною програмою випадках, та стимулювання діяльності вчителем. Вміє узгоджувати свої дії з діями інших учнів (з допомогою чи під контролем учителя). З допомогою чи під контролем педагога спроможний до співпраці в колективі. Під контролем учителя дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці фізкультури та при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом. Ставлення до навчання слабковиразно позитивне, недостатньо дійове та стале.

ІІІ рівень – достатній. 

Учень (учениця) виконує повністю матеріал, визначений навчальною програмою. Здатний застосувати знання в практичній діяльності. Завдання уроку, після пояснення вчителя, розуміє повністю; може виокремити головне і другорядне. Виявляє активність на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом. Застосовує знання, вміння й навички в аналогічних та, з допомогою педагога, в частково змінених умовах. Здатний правильно виконувати задані фізичні вправи (під контролем учителя). Потребує допомоги в передбачених навчальною програмою випадках і, періодично, стимулювання діяльності вчителем. Спроможний до співпраці в колективі (під контролем учителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці фізкультури та при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом. Ставлення до навчання стале позитивне чи слабковиразно позитивне.

Рівень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку

легкого ступеня

I - початковий

1

Учень (учениця) виявляє звичку до занять фізичною культурою (зі значною допомогою вчителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (з допомогою чи зі значною допомогою вчителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (зі значною допомогою вчителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (зі значною допомогою вчителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, меншою мірою; періодично – зі значними відхиленнями від встановлених вимог техніки виконання вправ.

2

Учень (учениця) виявляє звичку до занять фізичною культурою (з допомогою чи зі значною допомогою вчителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (з допомогою вчителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (з допомогою чи зі значною допомогою вчителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом  (з допомогою чи зі значною допомогою вчителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, частково; періодично – зі значними відхиленнями від встановлених вимог техніки виконання вправ.

3

Учень (учениця) виявляє звичку до занять фізичною культурою (з допомогою вчителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (за вказівкою чи з допомогою вчителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (з допомогою вчителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (з допомогою вчителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, частково; періодично – з незначними відхиленнями від встановлених вимог техніки виконання вправ.

ІІ– середній

 

4

Учень (учениця) виявляє інтерес та звичку до занять фізичною культурою (за вказівкою чи під контролем учителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (за підказкою чи під контролем учителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (за підказкою чи з незначною допомогою вчителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (за підказкою чи під контролем учителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, дотримуючись правильної техніки виконання вправ (з допомогою вчителя).

5

Учень (учениця) виявляє інтерес та звичку до занять фізичною культурою (за підказкою чи під контролем учителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (з можливим нагадуванням чи під наглядом учителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (за підказкою вчителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (з можливим нагадуванням чи під контролем учителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, дотримуючись правильної техніки виконання (з незначною допомогою чи з допомогою вчителя).

6

Учень (учениця) виявляє інтерес та звичку до занять фізичною культурою культури (з можливим нагадуванням чи під наглядом учителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (під контролем учителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (з можливим нагадуванням учителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом  (під контролем учителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, дотримуючись правильної техніки виконання (з незначною допомогою вчителя).

 

 

ІІІ - достатній

 

7

Учень (учениця) виявляє інтерес та звичку до занять фізичною культурою (під контролем учителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (під наглядом учителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (з можливим нагадуванням чи під контролем учителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом  (під контролем чи під наглядом учителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, дотримуючись правильної техніки виконання вправ (під контролем учителя).

8

Учень (учениця) виявляє інтерес та звичку до занять фізичною культурою (під наглядом учителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури (під спостереженням учителя). Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (під контролем учителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (під спостереженням чи під наглядом учителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, дотримуючись правильної техніки виконання вправ (з можливим нагадуванням чи під наглядом учителя).

9

Учень (учениця) виявляє інтерес та звичку до занять фізичною культурою (під спостереженням учителя). Здійснює підготовку до уроку фізичної культури самостійно. Володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (під наглядом учителя). Дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (під спостереженням учителя).

Виконує фізичні вправи, передбачені навчальною програмою, дотримуючись правильної техніки виконання вправ (під наглядом учителя).

 

Рівень

Характеристика навчальних досягнень учнів з порушеннями інтелектуального розвитку  помірного ступеня

I - початковий

Учень (учениця) має фрагментарні знання на елементарному рівні засвоєння, які не застосовує в практичній діяльності. Конкретні рухові завдання, незважаючи на багаторазові детальні пояснення вчителя, не розуміє чи розуміє частково. Зі значною допомогою вчителя фрагментарно, неточно виконує окремі елементи заданих фізичних вправ. Виявляє пасивність на уроці, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом.

Потребує постійної значної допомоги в підготовці до уроку та у дотриманні санітарно-гігієнічних норм і техніки безпеки. Потребує постійної значної допомоги як у передбачених, так і у непередбачених навчальною програмою випадках. Потребує постійного контролю, постійного стимулювання діяльності з боку вчителя під час проведення уроку, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом.

Ставлення до навчання байдуже.

II – середній

Учень (учениця) має фрагментарні знання на елементарному рівні засвоєння, які не застосовує в практичній діяльності. Не здатний застосувати знання в аналогічних умовах. Конкретні рухові завдання уроку, незважаючи на неодноразові пояснення вчителя, розуміє частково, виокремити головне не може. Здатний зі значною допомогою педагога виконувати окремі фізичні вправи, елементи рухових дій, окремі елементарні завдання уроку. Відтворює до половини обсягу навчального матеріалу (з допомогою педагога).

Потребує постійної, часто значної допомоги (і в непередбачених навчальною програмою випадках), постійного контролю, допомоги та стимулювання ігрової та навчальної діяльності вчителем. Відтворює половину обсягу навчального матеріалу (з допомогою педагога). За допомогою вчителя дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці фізкультури та при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою  та спортом.

Ставлення до навчання байдуже, епізодично слабковиразно позитивне

III – достатній

 

Учень (учениця) має фрагментарні знання на елементарному рівні засвоєння, деякі з них періодично, зі значною допомогою педагога, застосовує в практичній діяльності. Здатний іноді застосувати знання в аналогічних умовах (зі значною допомогою педагога). Під контролем учителя дотримується правил поведінки, гігієни та техніки безпеки на уроці фізкультури та при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом. Конкретні рухові завдання уроку, незважаючи на неодноразові пояснення вчителя, розуміє не повністю, виокремити головне не може. Здатний з допомогою педагога виконати окремі елементарні фізичні вправи, елементарні завдання уроку. Відтворює більшу половину обсягу навчального матеріалу (з допомогою педагога).

Потребує постійної, періодично – значної, допомоги педагога в окремих, не передбачених навчальною програмою випадках, постійного контролю та постійного стимулювання діяльності вчителем.

Ставлення до навчання байдуже, періодично слабковиразно позитивне, недостатньо дійове та стале.

Сформованість життєвої компетентності

-     орієнтується в спортивному залі, в роздягальні та на спортивному майданчику (з допомогою педагога);

-     дотримується правил безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроку фізичної культури, при проведенні режимних фізкультурно-оздоровчих заходів і позакласних форм занять фізичною культурою та спортом (з допомогою педагога);

-     сприймає звернене мовлення вчителя (за допомогою чи під контролем учителя);

-     використовує засвоєний словник у межах зрозумілого мовленнєвого матеріалу (з допомогою чи зі значною допомогою педагога);

-     відповідає (усно, за допомогою жестів) на короткі запитання за темою уроку (з допомогою вчителя);

-     володіє теоретичними знаннями, передбаченими навчальною програмою (з допомогою чи зі значною допомогою вчителя);

-     має елементарне уявлення про здоровий спосіб життя; травматизм і його запобігання; профілактику переохолодження, відмороження; допомогу при переохолодженні, відмороженні (з допомогою педагога);

-     має елементарне уявлення про правильну поставу, її значення для здоров’я людини; профілактику порушень постави; значення фізичних вправ для профілактики порушень постави (з допомогою чи зі значною допомогою педагога);

-     має елементарне уявлення про основні частини тіла, задіяні при виконанні конкретної вправи (з допомогою чи під контролем учителя);

-     сприймає використане наочне приладдя (кіно-, відеозапис, фотографії, піктограми, плакати, таблички тощо) (з допомогою чи під контролем учителя); виконує команди та рекомендації учителя (під контролем учителя);

-     узгоджує свої дії з діями інших учнів (з допомогою чи під контролем учителя).

Індивідуальна навчальна програма

6 клас

Навчальний предмет:   Фізична культура.

Довгострокові цілі:

Розвиток позитивної мотивації та звички до занять фізичною культурою.

Розвиток слухо – зоро – вібраційного сприймання.

Розвиток організаційного компоненту мислення ( усвідомлення завдання, організація виконання завдань).

Закріплення навички правильного дихання.

Профілактика порушень та корекція функцій опорно – рухового апарату.

Розвиток узгодженості, чіткості виконання рухових дій.

Виховання темпу та ритму рухів, виправлення недоліків рухів.

– формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;

розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;

– розширення функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей;

формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників здорового способу життя;

– формування практичних навичок для самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;

І-семестр

Дата

Корекція дитини

Зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

1

03.09-19.10 2021

 

Варіативний модуль «Футбол»

 

Витоки українського футболу.

 

Видатні футболісти України.

Дитячо-юнацький та професіональний футбол в Україні.

 

 

Пересування: поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем;

удари по м’ячу ногою:  удар внутрішньою стороною стопи;  удари на точність;

зупинки м’яча:  зупинки м’яча підошвою;

ведення м’яча: вивчені способи ведення м’яча;

вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень;

жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном.

Учениця:

характеризує історію українського футболу, дитячо-юнацький та професіональний футбол в Україні;

володіє знаннями про видатних футболістів України;

Ціннісний компонент

дотримується правил: гри у футбол; безпеки під час уроків футболу.

учениця: виконує: пересування: різні поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем;

удари по м’ячу ногою;  удар внутрішньою стороною стопи по м’ячу; удари в русі; удари на точність;

зупинки м’яча:  зупинки м’яча підошвою;

 ведення м’яча: вивчені способи ведення м’яча:

вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця;

жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном.

 

2

19.10-30.11 2021 р.

 

Варіативний модуль «Баскетбол».

Історія розвитку баскетболу в Україні.

 

Раціональне харчування  спортсменів.

 

Шкідливі звички та їх негативний вплив на  досягнення у спорті.

 

Поведінка під час змагань

Правила безпеки під час занять баскетболом.

Пересування; ловіння і передачі  м’яча однією рукою від плеча;

 

 подвійний крок, штрафний кидок.

 

 

 

ведення м’яча. 

Учениця:

характеризує історію розвитку баскетболу в Україні;

обґрунтовує особливості харчування баскетболіста;

наводить приклади негативного впливу шкідливих звичок на досягнення у спорті;

Ціннісний компонент

 дотримується правил безпеки і  поведінки під час занять баскетболом та змагань.

виконує: чергування вивчених способів пересувань; кидки двома руками від голови  та в русі (з двох кроків);  подвійний крок, техніку виконання штрафного кидка; фінти;

застосовує:ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча в парах; оптимальний вибір місця для одержання передачі м’яча;

здійснює: ведення м’яча (правою та лівою рукою почергово) з наступною передачею в колонах, парах.

3

03.12-24.12. 2021 р.

 

Варіативний модуль «Волейбол»

Місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту.

 

Значення гравців передньої та задньої ліній.

 

 

Правила безпеки на ігровому майданчику

 

 

Способи пересування гравців по ігровому майданчику, поєднання способів пересування. Передача м’яча двома руками зверху.

Прийом м’яча двома руками знизу.  

 

Нижня пряма  подача.

 

Рухлива гра «Малюкбол»

 

Учениця:

розкриває місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту;

обґрунтовує значення гравців передньої і задньої ліній;

Ціннісний компонент

 дотримується правил безпеки на ігровому майданчику та правил гри

Учениця:

виконує: способи пересування по волейбольному майданчику; передачі м’яча двома руками зверху;

вибір місця для виконання нижніх подач;

нижню пряму  подачі з відстані 4–6 м від сітки та від стіни;

 

бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; у рухливій грі «Малюкбол»

Ціннісний компонент

свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших

 ІІ семестр

Дата

Корекція дитини

Зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

Варіативний модуль «Гімнастика».

 

Естетичне виховання у процесі занять фізичними вправами.

Значення корегувальної гімнастики

 

Історія розвитку гімнастики в Україні.

для формування постави.

 

Правила безпеки під час занять гімнастичними вправами.

 

 

Стройові вправи і прийоми;

вправи з предметами;

підстрибування вгору з упору присівши;

різновиди стрибків;

танцювальні кроки.

виконує: орієнтовні комбінації елементів вправ: в. п. – о. с. – напівшпагат, руки в сторони – стійка на колінах – стрибком упор присівши – два перекиди вперед – перекатом назад стійка на лопатках – перекатом уперед упор присівши.

Варіативний модуль «Баскетбол»

Пересування; ловіння і передачі  м’яча однією рукою від плеча; ведення м’яча; кидки однією рукою зверху;  подвійний крок, штрафний кидок, фінти .

 

 

 

 

 

 

 

Варіативний модуль «Волейбол»

 

Способи пересування гравців по ігровому майданчику, поєднання способів пересування. Передача м’яча двома руками зверху.

Прийом м’яча двома руками знизу.

 Вибір місця для виконання нижніх подач.

Нижня пряма . Прийом м’яча знизу після виконання нижньої прямої  подачі від стіни.

 

Навчальна гра волейбол за спрощеними правилами, рухлива гра «Малюкбол»

 

 

 

 

 

 

 

Варіативний модуль «Футбол»

Пересування: поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем;

 

удари по м’ячу ногою: удари зовнішньою частиною підйому; удар внутрішньою стороною стопи; удари на точність;

удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба;

 

зупинки м’яча: зупинка внутрішньою стороною стопи; зупинки м’яча підошвою,

ведення м’яча: вивчені способи ведення м’яча;

вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень;

жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном;

елементи гри воротаря: кидки м’яча рукою; ловіння, відбивання, переведення м’яча без падіння;

індивідуальні дії в нападі: маневрування на полі; вміння раціонально використовувати вивчені технічні прийоми;

.Варіативний модуль «Легка атлетика»

Історія розвитку легкої атлетики в Україні. Рухові якості, які розвиваються засобами легкої атлетики: швидкість, витривалість, спритність, гнучкість та швидкісно-силові якості.

 

 Правила безпеки.

 

Метання малого м’яча на дальність , метання в горизонтальну та вертикальну ціль.

 

 

 

Знаннєвий компонент

Учениця:

наводить приклади естетичного виховання у процесі занять фізичними вправами;

пояснює значення корегувальної гімнастики для формування постави;

характеризує історію розвитку гімнастики в Україні;

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час занять гімнастичними вправами

Діяльнісний компонент

Учень, учениця:

виконує: стройові вправи і прийоми;

загальнорозвивальні  вправи: з гантелями,

у парах; підстрибування вгору з упору присівши; стрибки у присіді, пересуваючись у різні боки, танцювальні кроки.

– напівшпагат із різними положенням рук і з різних вихідних положень

 

 

 

учениця:

виконує: чергування вивчених способів пересувань; кидки однією рукою зверху з місця (з відскоком від щита в кошик), двома руками від голови; подвійний крок, техніку виконання штрафного кидка;

застосовує:ловіння і передачі м’яча однією рукою від плеча в парах, трійках; оптимальний вибір місця для одержання передачі м’яча;

здійснює: ведення м’яча (правою та лівою рукою почергово) з наступною передачею в колонах, парах.

Діяльнісний компонент

 Учениця:

виконує: способи пересування по волейбольному майданчику; передачі м’яча двома руками зверху;

прийом м’яча знизу від стіни;

прийом м’яча знизу після переміщення;

вибір місця для виконання нижніх подач;

нижню пряму  з відстані 4–6 м від сітки та від стіни;

 

бере участь: у навчальній грі волейбол за спрощеними правилами; у рухливій грі «Малюкбол»

Ціннісний компонент

свідомо ставиться до власного здоров’я та здоров’я інших.

Діяльнісний компонент

 

Учениця: виконує:

пересування: різні поєднання прийомів пересування з технікою володіння м’ячем;

 

удари по м’ячу ногою: удари зовнішньою частиною підйому по нерухомому м’ячу і м’ячу; удар внутрішньою стороною стопи по м’ячу; удари на точність;

удари головою по м’ячу зменшеної ваги: удари по м’ячу середньою частиною лоба ; удари на точність;

зупинки м’яча: зупинки внутрішньою стороною стопи м’яча; зупинки м’яча підошвою.

ведення м’яча: вивчені способи ведення м’яч;

вкидання м’яча: вкидання м’яча з різних вихідних положень з місця й після розбігу на дальність; жонглювання м’ячем: жонглювання м’ячем ногою, стегном;

застосовує:елементи гри воротаря: кидки м’яча рукою; ловіння, відбивання;

Діяльнісний компонент

визначає  місце у штрафному майданчику під час ловіння м’яча на виході (для воротарів).

 

 

 

учениця:

характеризує історію розвитку легкої атлетики в Україні;

називає фізичні якості, які розвиваються засобами легкої атлетики;

Ціннісний компонент

дотримується правил безпеки під час занять легкою атлетикою.

виконує: метання малого м’яча на дальність , метання в горизонтальну та вертикальну ціль.

Вимоги до учениці на кінець навчального року:

Вміти правильно тримати поставу під час ходьби та після зупинки, у   положенні стоячи, сидячи, лежачи.

Знати і вміти самостійно виконувати вправи для виправлення дефектів постави.

Вміти виконувати прості вправи з предметами (м’ячами, обручами, гімнастичними палицями): піднімання, опускання, удари м’яча об підлогу з наступним ловінням. Вміти узгоджувати дихання з рухом, виконувати вдих через рот та видих крізь ніс.

Вміти захоплювати зводами стопи маленький м’яч, гімнастичну палицю, користуватися масажером для ступнів.

Вміти пересуватись тримаючи мішечок з піском на голові. Вміти користуватися тренажерами.

Вміти метати тенісний м’яч в ціль. Вміти сидіти «по-турецьки»(лотос).

Вміти грати, дотримуючись правил.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар